close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דברים שחשוב לדעת כדי לשמור על בריאות העיניים

מערכת שורשיג כסליו, תשפא29/11/2020

אחד האיברים אשר פוטנציאלית יש להם אפשרות להיחלש עם הזמן, מה שיכול להשפיע על התפקוד שלנו במובנים רבים, הם העיניים שלנו

תגיות:
צילום: pixabay

מהרגע בו

אנחנו נולדים ופוקחים עיניים ועד שאנחנו מזדקנים, אנחנו לא רק משתמשים בעיניים שלנו באופן קבוע אלא אנחנו גם מאמצים אותן בצורות שונות.

זה יכול להשפיע על יכולת הראיה שלנו. עם הגיל היכולת יורדת ורבים מאיתנו נדרשים להרכיב משקפי ראיה באופן קבוע, בין אם זה למרחקים קצרים ובין אם זה למרחקים ארוכים.

ישנן דרכים שונות כיצד אנחנו יכולים לשמור על בריאות העיניים שלנו. חלק מהדרכים יכולות לעזור לנו באופן כזה, שלא נצטרך בעתיד להיעזר במשקפיים (רבים הסיכויים שמעבר לתרגילים ולדברים שאנחנו יכולים לייצר, מדובר גם בעניין גנטי), במקרים אחרים, התרגילים השונים יעזרו לנו לטווח זמן מסוים, לא בהכרח לכל החיים, אך הם בהחלט יעזרו לנו לדחות את הקץ.

לפני שאנחנו נציג שלושה טיפים שיכולים לעזור לנו, חשוב להדגיש, שמעבר לכל טיפ או תרגיל, הרי אם אנחנו נקפיד על בדיקות עיניים, היגיינה ודברים אחרים שנחשבים סטנדרטיים, ייתכן מאוד שזה יספיק לנו בשביל לשמור על בריאות העיניים ואיכות הראיה. יחד עם זאת, התרגילים שונים בהחלט יכולים לעזור לנו לשמור על בריאות לאורך זמן, ולחסוך מאיתנו עלויות כבדות בעתיד.

טיפים לשמירה על בריאות העיניים

טיפ ראשון

יש להקפיד להימנע מחשיפה של העין לשמש. אומנם זה לא פשוט, אך מוטב לא להתבונן ישירות לשמש ומוטב להרכיב משקפי שמש. כך אנחנו יכולים להימנע מחשיפה שעלולה לפגוע בקרנית העין.

צריך להדגיש עוד, אם אנחנו נמנעים מחשיפה לשמש (וכן חשיפה ישירה לאור מאוד חזק), אז אנחנו גם חוסכים את הנזק שיכול להיגרם לנו במעבר שבין התבוננות באור להתבוננות בחושך.

טיפ שני

לא להתבונן יותר מדי על מסכים. אחת הבעיות הגדולות ביותר של ילדים היום, היא ישיבה ממושכת מול המסכים.

הערכה של מומחים היא, שמדובר באחד הגורמים המשפיעים ביותר על איכות הראייה. לכן, חשוב מאוד להימנע מחשיפה ממושכת למסכים, ואם אפשר על כל מספר דקות של צפייה במסך, להסיט את המבט למקום אחר.

טיפ שלישי

לא לעייף את העיניים יותר מדי. זה נכון גם בהייה בנקודה מסוימת או לגבי קריאה וכל פעולה אחרת. מוטב לא לעשות זאת למשך זמן ממושך, אלא לקחת הפסקות. כך אנחנו יכולים להקל ברמה ניכרת על העין ולאפשר לה לנוח.

המאמר באדיבות אריאל בריל שירותי דיגיטל

הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה